Bu Proje, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi ortak finansmanı ile gerçekleştirilmektedir.
Temel Eğitim Kurumlarında Demokrasi Kültürünün Güçlendirilmesi Projesi Kapsamında Okulumuz ''Pilot Okul" olarak seçilmiştir. Okulumuz eğitim kurumları içinde Türkiye'deki model okulların öncüsü olma gayret ve çabası içinde çalışmalarına devam edecektir.
"Demokrasi Kuşağı II: Temel Eğitim Kurumlarında Demokrasi Kültürünün Güçlendirilmesi" Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi ortak finansmanı ile Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), Temel Eğitim Genel Müdürlüğü iş birliğiyle yürütülmektedir. Projenin süresi 36 ay olup pilot okullar, yerel topluluklar, yerel sivil toplum kuruluşları (STK'lar) ve uzmanlar projenin paydaş grubunu oluşturmaktadır.
Projenin genel hedefi; Temel hak ve özgürlüklerin yanı sıra evrensel temel değerlere karşılık gelen bir demokratik okul kültürünü eğitim sistemine dâhil etmektir.
Projenin özel hedefleri ise;
- Okullarda ve okul topluluklarında demokratik değer ve uygulamaların güçlendirilmesi,
- Politika yapıcılar, hem Bakanlık hem de il düzeyindeki eğitim idarecileri, müfettişler, okul müdürleri, öğretmenler, ebeveynler ve yerel sivil toplum kuruluşları (STK'lar) dâhil olmak üzere, paydaşların demokratik okul kültürüne yönelik kapasitelerinin güçlendirilmesi,
- Hem okullarda hem de toplumda demokratik okul kültürüne ilişkin farkındalığın artırılmasıdır
Proje hedeflerine dört ana faaliyet ile erişilecek olup bu sonuçlar aşağıda belirtildiği gibidir;
Bu sonuçlara ulaşmak için, proje kapsamında üretilecek olan eğitim materyallerinin ve 'bütüncül okul modelinin' pilot illerden seçilecek olan pilot okullarda denenmesi öngörülmektedir.
Bu projede, öğrencilerimizi; içinde bulundukları toplumda sahip oldukları demokratik hak ve sorumlulukları hayata geçirmek ve savunmak, çeşitliliğe değer vermek, demokrasi ve hukukun üstünlüğünün korunması ve yaygınlaştırılması amacıyla demokratik yaşama aktif katılımlarını sağlamak için gerekli bilgi, beceri ve anlayışla donatmaya ve öğrencilerimizde demokratik davranış tutumlarını geliştirmeye çalışılacaktır
Projeye net bir yol haritası sunmak, Türkiye'nin coğrafi, demografik, sosyo-ekonomik ve kültürel çeşitliliğini çalışmalarımıza yansıtabilmek ve faaliyetlerin ülke çapında yayılmasını sağlamak amacıyla illerin sosyo-ekonomik faktörler açısından gelişmişlik düzeyi, illerde MEB (Temel Eğitim Genel Müdürlüğü) tarafından yürütülen AB projesi sayısı, demografik ve kültürel çeşitlilik ve coğrafi nüfus dağılımı göz önüne alınarak 10 pilot il belirlenmiştir.
Pilot iller Adana, Aydın, Burdur, Çanakkale, Iğdır, Kars, Muğla, Sinop, Sivas, Yozgat'tır. Pilot okullarımız söz konusu pilot illerimizden gelen talepler doğrultusunda, okulöncesi eğitim kurumları ile ilkokul (1-4. sınıflar) ve ortaokulların (5-8. sınıflar) bir karması olacak şekilde belirlenecektir. Pilot uygulamada yer almak isteyen okullar, demokratik kültür yetkinliklerini tümüyle eğitim, öğretim, farkındalık artırma, bilgilendirme ve uygulama faaliyetleri yoluyla yaygınlaştırmaya hazır olmalıdır.
"Pilot okul" olarak seçilecek olan eğitim kurumları Türkiye'deki model okulların öncüleri olacaktır.
Bu çağrıya yukarıda belirtilen 10 pilot ilde bulunan ve Millî Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı tüm okul öncesi eğitim kurumları, ilkokul ve ortaokullar başvurabilir: Toplamda 110 pilot okul seçilecektir. (30 okul öncesi eğitim kurumu, 40 ilkokul ve 40 ortaokul). Okullar Millî Eğitim Bakanlığı ve Avrupa Konseyi temsilcilerinden oluşan bir değerlendirme komitesi tarafından aşağıdaki kriterlere göre belirlenecektir: